Kom ons versterken!

WAT MOET IK KUNNEN?

Iedereen die kan zingen is welkom.
Bereidt u wel voor op een tijdsbelasting, want meezingen gaat niet vanzelf.
Gelukkig zijn er een aantal middelen die u kunnen helpen bij uw zang- en repertoire-studie.

HOE VERLOOPT DE START?

Loop binnen bij een repetitie en zie of ons koor u bevalt.
Als u besluit nog eens te komen krijgt u een korte stemtest, daarna wordt u ingedeeld in een partij.
U krijgt een aantal maanden de tijd om het actieve repertoire te leren. Gedurende deze periode bent u aspirant-lid.
Deze periode wordt afgesloten met een repertoiretest. Daarna bent u volwaardig lid en kunt u deelnemen aan concerten.

ZELFSTUDIE

Zelfstudie is onontbeerlijk. Dit geldt zowel voor nieuwe leden als voor routiniers.
Daarbij verschaft het koor de volgende hulpmiddelen:

• Partituren (dus: muziek van alle partijen) met fonetisch geschreven tekst.
  • MP3 opnamen met melodie van de eigen partij (desgewenst ook op CD verkrijgbaar).
  • Meerstemmige Midi bestanden, zodat u ook tegen andere partijen kunt oefenen.
  • Een aantal MP3 opnamen met uitspraak (door een ‘native speaker) van de liederen.

Een half tot 1 uur zelfstudie per week is gewenst.

KOSTEN

Het koor kent een contributie van € 18,- per maand. Aspirant-leden betalen een tientje.

REPETITIES

Elke week op donderdagavond is er repetitie, van 19:30 tot 21:30 uur.
Soms is er voorafgaand daaraan een partijrepetitie. Repetities vinden plaats in MFA Onderdak, Voorhof 1 te Biggekerke

STEMVORMING

Een deel van de partijrepetities wordt voor stemvorming gebruikt.
Daarnaast krijgt elk koorlid de gelegenheid om een aantal lessen individuele stemvorming te volgen. Hier worden – onder leiding van één van de dirigenten – technieken geoefend die tot meer volume en helderder klank leiden.
Stemvorming is de basis van de specifieke koorklank van Srétenieje.