Kom ons versterken!

Wat moet ik kunnen?

Iedereen die kan zingen is welkom.
Bereidt u wel voor op een tijdsbelasting, want meezingen gaat niet vanzelf.
Gelukkig zijn er een aantal middelen die u kunnen helpen bij uw zang- en repertoire-studie.

Hoe verloopt de start?

Loop binnen bij een repetitie en zie of ons koor u bevalt.
Als u besluit nog eens te komen krijgt u een korte stemtest, daarna wordt u ingedeeld in een partij.
U krijgt een aantal maanden de tijd om het actieve repertoire te leren. Gedurende deze periode bent u aspirant-lid.
Deze periode wordt afgesloten met een repertoiretest. Daarna bent u volwaardig lid en kunt u deelnemen aan concerten.

Zelfstudie

Zelfstudie is onontbeerlijk. Dit geldt zowel voor nieuwe leden als voor routiniers.
Daarbij verschaft het koor de volgende hulpmiddelen:

• Partituren (dus: muziek van alle partijen) met fonetisch geschreven tekst.
  • MP3 opnamen met melodie van de eigen partij (desgewenst ook op CD verkrijgbaar).
  • Meerstemmige Midi bestanden, zodat u ook tegen andere partijen kunt oefenen.
  • Een aantal MP3 opnamen met uitspraak (door een ‘native speaker) van de liederen.

Een half tot 1 uur zelfstudie per week is gewenst.

Kosten

Het koor kent een contributie van € 18,- per maand. Aspirant-leden betalen een tientje.

Repetities

Elke week op donderdagavond is er repetitie, van 19:30 tot 21:30 uur.
Soms is er voorafgaand daaraan een partijrepetitie. Repetities vinden plaats in MFA Onderdak, Voorhof 1 te Biggekerke

Stemvorming

Een deel van de partijrepetities wordt voor stemvorming gebruikt.
Daarnaast krijgt elk koorlid de gelegenheid om een aantal lessen individuele stemvorming te volgen. Hier worden technieken geoefend die tot meer volume en helderde klank leiden.
Stemvorming is de basis van de specifieke koorklank van Srétenieje.