Ons koor zingt koormuziek in de meest pure vorm. Zonder instrumentale begeleiding. 4 tot 8 stemmig. Prachtige akkoorden van bijna hemelse schoonheid. Melodieën die soms van de eerste tot de laatste noot onafge­broken doorklinken. Deze verheven orthodoxe kerkmuziek wordt afgewisseld met vrolijke en melancholische volksliedjes uit Oost-Europa. Van Polen tot Georgië.

De dirigent, Elena Berdnikova, kent de muziek van binnenuit en van jongs af aan. Daarom lukt het haar de ruim 40 zangers met bezieling te laten zingen. Moderne oefenmiddelen helpen de zangers bij de thuisstudie.

Mede door ons verleden als Zeeuws Byzantijns koor hebben we ruime concert-ervaring. Ook ondersteunen we vaak liturgische vieringen. In december kunt u ons beluisteren in het Atrium van Ter Reede in Vlissingen, als voorprogramma van het professionele Oekraïense ensemble Orpheus.

De stemverdeling van ons koor is evenwichtig, maar vooral tenoren en sopranen zijn nog welkom. Iedere koorrepetitie is vrij toegankelijk. We oefenen wekelijks, op donderdagavond, in het gastvrije dorpshuis van Biggekerke. Meer informatie: info@slavischkoor.nl.