Zaterdag 8 september opende de Rooms-katholieke kerk in Vlissingen de deuren ter gelegenheid van Open Monumentendag. Samen met het koor Africo en het mannenkwartet Droezjba mochten we deze dag daar muzikaal omlijsten. Zo konden bezoekers tijdens hun rondgang genieten van Afrikaanse en Russische koorklanken. Velen schoven na die rondgang in de kerkbanken om daar een kooroptreden (of langer) te blijven.
Zo bezorgden organisatoren, koren, solisten en dirigenten bezoekers én elkaar een mooie middag.

Die dank werd aan het slot ook zo uitgesproken.
Dank voor het organiserend comité en de vrijwilligers van de kerk.
Dank ook aan de koren Srétenieje en Africo.
Dank aan Adie le Clerq, Pieter-Paul Eppings, Henk Kersten en Fred Mes – die samen het mannenkwartet Droezjba vormen.
Dank aan de dirigenten: Emilia Tabachnik-Li, Frans le Hair en Elena Berdnikova.
Dank aan de vele solisten die dit concert bijzonder maakten: Keesjan de Bruijne, Adie le Clerq, Pieter-Paul Eppings, Wieske Kooman, Fred Mes, Hedy Tjoeng en Marjolein Verijzer van Srétenieje plús enkele koorleden van Africo die korte solostukjes zongen.

Al met al een gebeurtenis om niet snel te vergeten.