Sfeer neerzetten.

Dat was de opdracht die Elena ons vooraf meegaf. Zing de lofliederen opgetogen, de gebeden ingetogen en de melancholische liederen vol medegevoel. En aan de reacties van het publiek (ruim 100 mensen) te merken zijn we daarin geslaagd. Het gastkoor, de mannen van Lezzom, slaagden daar zeker in. Wat een mooie stemmen! Wat een prachtig en breed repertoire. Van Oekraïense gebeden tot Ierse folksongs. Veel liederen vertolkten het intense verlangen naar vrede. Maar ook de ‘simpele’ lovesongs waren heerlijk om naar te luisteren.
Heerlijk ook om samen met hen ons gedragen slotlied Tebje Pojem van Bortnianski te zingen.

Mede dankzij de gastvrije ontvangst en goede verzorging door de vrijwilligers van de Historische Kerk in Oost-Souburg werd 23 maart 2024 een avond om met plezier op terug te kijken.