15-02-2020

Petrus en Pauluskerk
Lombardstraat 3, Middelburg, Zeeland, 4331AA

Twee bijzondere Zeeuwse koren vullen de ruimte onder de schildering deze middag met hemelse klanken.
Geniet van de ontmoeting van de Koorstichting Cantorij der Basiliek uit Hulst o.l.v. Anton de Kort en het Zeeuws Byzantijns Koor Srétenieje o.l.v. Emilia Tabachnik-Li. Beide blinken uit in a capella zang. Beide koren putten uit dezelfde Christelijke bron, maar staan in verschillende tradities. De Cantorij is een boegbeeld van de katholieke kerkmuziek, Srétenieje vertegenwoordigt de Russisch-orthodoxe liturgie. Proef de intensiteit van beide tradities, beluister overeenkomsten en verschillen in kleur en klankbeeld, laat je meevoeren door deze prachtige muziek.
Srétenieje sluit het concert lichtvoetig af met een aantal folklore-liederen.

Praktisch:
Toegangsprijs 12,00 euro.p.p. Jongeren onder de 18 jaar mogen gratis naar binnen.
Voorverkoop bij Boekhandel De Drvkkery, Middelburg. Reserveren via joswis@zeelandnet.nl. (afhalen en betalen aan de kassa van de kerk)