Sfeerimpressie Jubileumconcert

← Het plein voor de kerk straalt al sfeer uit.

De Sint Jacobskerk is een vast punt in de vele concerten die ons koor in de loop der jaren gaf. Daar zingen voelt aan als thuiskomen.

George van Heukelom spreekt →

Na het welkom van de voorzitter krijgt oud-gedeputeerde George van Heukelom het woord. Als vaste bezoeker wil hij deze mijlpaal niet in stilte voorbij laten gaan. Hij haalt herinneringen op en feliciteert het koor.

← Koorgroep Oosterhout zingt

Beide koren zingen een onder meer bij de kersttijd passend repertoire. Hoofdwerk van Koorgroep Oosterhout is de “Christmas Cantate” van Daniel Pinkham.

Grande finale →

De afsluiting van het concert is een Grande Finale, waarbij de koren gezamenlijk het “Chwalitje Gospoda s nebes” (Looft de Heer) van Pavel Tsjesnokov zingen.

foto: Keesjan de Bruijne

Sfeertekening Jubileumviering Leden

De Goederenloods

Het koor was 23 september te gast in “Uitspanning De Goederenloods” van de Stichting Stoomtrein Goes-Borsele. Dit uit 1876 stammende gebouw stond vroeger langs het spoor in Middelburg.

De locatie verried het al… we gingen een treinreisje maken.

foto: Keesjan de Bruijne

De Organisatie

Onze twee machinisten – Stans en Rindert – hadden die prachtige reis bedacht, geregeld en tot stand gebracht.

Vooraf kregen we een resigids.. èn uitleg van wat ons allemaal te wachten stond.

Het Feest

Koffie in de zon of in de sfeervolle zaal… Een treinreis met een conducteur met echte kaartjes… Fris (of zo) op ‘den diek’ bij Hoedenkenskerke… Zingen aan de boorden van de Westerschelde… En dat alles bij prachtig weer!

’s Avonds ontving Emilia uit handen van het bestuur een Fabergé-ei.
Er was volop te eten, het was historisch gezellig en buitengewoon geslaagd. Dank aan Stans en Rindert. Op naar de volgende 20 jaar !