Datum: 18 januari 2019
Plaats: Goes, Vredeskerk
Dirigent: Emilia-Tabachnik-Li
Presentatie: Marijke de Heer

Dit optreden was één van de 3 ‘mixed concerts’ die we de afgelopen maanden gaven. En dat mixed (gemengd) werd op meer dan één manier ingevuld.

Ten eerste was er de gemengde opstelling. Niet linksvoor de sopranen t/m rechtsachter de bassen, maar gewoon, elk koorlid zelfstandig zingend tussen stemmen van een andere partij in. En dat geeft me een majestueus effect! Full stereo van voor tot achter in de zaal.

Ten tweede was er de gemengde samenstelling. Niet alleen het voltallige koor trad op, we brachten ook nummers in kleinere samenstelling ten gehore. Het kleinkoor zong o.a. wat moderne werken en het Ievoushka Octet liet zich bij een enkel nummer begeleiden door accordeonist Jouke Heringa.

Tenslotte was er het gemengde repertoire. Van verheven muziek tot volksliederen, van van ingetogen tot fortissimo, van melancholisch tot uitbundig. Vaak gepaard gaande met solo-stemmen, duet- of kwartet-zang. Na afloop werden maar liefst 12 solist-koorleden bedankt.

Gelukkig waren de reacties uit het publiek niet gemengd. Na de staande ovatie gaven we graag een toegift.