Zaterdagavond 24 november verzorgden we een geheel eigen concert in de kerk in Burgh, op uitnodiging van De Vrienden van Burgh. De kerk was goed gevuld. Na afloop waren er veel complimenten. Eerst van de organiserende stichting, later van het publiek.

Die complimenten konden we voluit aan de gastheer teruggeven. Vanaf voorbereiding tot afbreken merkten we gastvrijheid, inschikkelijkheid, meeleven en de bereidheid tot improviseren van dit gezelschap. Storm, regen, een plotseling bezette omkleedruimte: niets bracht hen van hun stuk. Het is dan ook jammer dat de stichting SVVB haar werkzaamheden per 2019 beëindigt.

Ook de dirigent, Emilia Tabachnik-Li, vond het een geslaagd concert, zeker gezien de zwaarte ervan. Hieronder vindt u een reactie van een bezoeker.

In het publiek zat een vrouw van Russische afkomst, die al 50 jaar in Nederland verblijft. In ons optreden herkende ze de muziek waar ze als kind in Rusland naar luisterde. Haar reactie naar Emilia: “Blijf dit werk nog heel lang doen. Nederlandse mensen zorgen voor verbinding met Rusland. En dan zo’n grote kwaliteit! Ze maken ons hiermee zo blij.” Ze had bijna alle woorden verstaan en vond dat Emilia een medaille verdiende, net als haar vader, een musicus in Kazachstan.