Dubbel Genieten stond er in de aankondiging van het concert in Ter Reede. En zo was het ook! Ons koor stond in het voorprogramma van Vocal Group Orpheus. Een achttal professionele en zeer gewaardeerde zangers uit Oekraïne. Ook deze zondagmiddag zat het Atrium afgeladen vol.
Driedubbel genieten had dit concert ook kunnen heten. Want niet alleen het publiek en wij genoten, ook de mannen van Orpheus waren geroerd door de Oekraïense kerstliederen die we ten gehore brachten.
De kerst- en volksliederen waarmee Orpheus hun optreden mee begon sloten daar naadloos op aan. Na een pauze werd het repertoire breder getrokken, met o.a. een aantal schitterende musical- en operaliederen.
Wat een vakmensen! Wat een energie! Wat een stemmen!

Na een staande ovatie zongen koor en Vocal Group gezamenlijk het aandoenlijke Sjedrik. Een eeuwenoud lied dat als Carol of the Bells vanuit Oekraïne de hele wereld veroverd heeft.

Toen het publiek al lang naar huis was, en zanggroep en koor gezamenlijk de maaltijd hadden genoten, sloten we de dag af met een spontaan en enthousiast gezongen “Mnogaja ljeta”: nog vele jaren!