05-11-2016

Sint Jacobskerk
Oude Markt 2, Vlissingen, 4381 HK

Stichting Samenwerking Vlissingen Ambon(SSVA) opgericht in 2001 , viert feestelijk de 20 jarige Stedenband met een Benefiet Koren Concert in de St.Jacobskerk in Vlissingen. De optredende koren zijn het Byzantijnskoor ‘Sretenje’ met Russische kerk- en volksmuziek, Tequiero en Lezzom’s met een klassiek tot populair repertoire en het Moluks mannenkoor Bersuara met kerk- en volksliederen.

Het muzikale Molukse tintje mag deze avond, natuurlijk, niet ontbreken en zullen, als klap op de vuurpijl,de koren gezamenlijk het bekende lied ‘Sajang e’ van de band ‘Massada’ zingen die in de jaren 70 grote bekendheid kreeg en hoog genoteerd stond in de hitlijsten. De componist van dit lied, gitarist Rudy de Queljoe, zal zelf aanwezig zijn en de koren begeleiden i.s.mgitarist Leo van de Ketterij(bekend van ‘Shocking Blue’).
Wordt ‘Sajang e’ opnieuw een hit, nu gezongen door Zeeuwse koren?

Met dit Benefiet Koren Concert hoopt SSVA op een goed financieel resultaat zodat teams van chirurgen, urologen, oogheelkundigen, anesthesisten,verpleegkundigen en technici, voornamelijk uit de Zeeuwse ziekenhuizen, in staat gesteld worden zoveel mogelijk patiënten op vrijwillige basis te helpen i.s.w met collega’s op Ambon. Zie ook dit promotiefilmpje
Ieder jaar gaan er teams naar Ambon.
Op 15 oktober 2016 gaat het team Urologie voor een aantal weken naar Ambon.

Ticket : € 18 euro p.p.
Kaartverkoop op de volgende locaties en website:

@ Vlissingen: Primera, Lange Zelke 2
@ O-Souburg: Primera, Kanaalstrt.4
@ Koudekerke: Wilma Mode, Brouwerijstrt. 1
@ Middelburg:
1. Muziekcentrum M’burg,Lange Delft 80
2. De Drukkerij, Markt 51
3. Primera, Korte Delft 6
@ en via de website : www.vlissingen-ambon.nl