GROOTS, GUUR, GEïMPROVISEERD

Zo kan onze bijdrage aan Sail De Ruyter 2013 wel getypeerd worden. Na het openingsconcert op vrijdagavond waren we zaterdagmiddag weer present voor een optreden op het grote podium naast de Russische driemaster Mir.

Op dat podium was het een komen en gaan van zang- en dansgroepen met tussendoor toespraken van officials. Vlak voor ons optreden brak er een bui los waardoor we ietwat verregend onze plaatsen innamen. Daarna lieten we de luidsprekers galmen.

Dit optreden in een tent, zonder de voor ons gebruikelijke akoestiek, was een voorproefje op wat komen ging. Er was lang onzekerheid over een tweede optreden, maar uiteindelijk kregen we een uitnodiging om op de kade naast de Kruzenstern te zingen. Ook een Russisch schip, hemelsbreed 200 meter van de Mir verwijderd. Maar wel 2km omrijden om er te komen. Hoe vervoer je zo’n koor? Daar werd de toeristische attractie Zonnetrein voor geregeld en zo was daar ons eerste volledige openlucht optreden. Gelukkig was het droog geworden en toen ‘Michiel de Ruyter’ in hoogsteigen persoon een kijkje kwam nemen werd de stemming opperbest.